Mad

Sådan kommer du i gang med en slankekur

Vil du også gerne smide det lille bildæk der er omkring livet af dig? Det er ikke underligt og du er langt fra den eneste der har det sådan. Men hvad der er underligt, er hvor svært det er at komme i gang med en slankekur. Det bør virkelig ikke være så svært igen, men det er det.

Her vil du få nogle små tips der kan hjælpe dig rigtig godt på vej i dagligdagen, uden at det kræver den helt store indsats, i et gear du ikke bare kan hoppe i.

Det tager kun 10 minutter

Og nej, her snakker vi ikke om træning. Vi snakker om din lyst til det usunde fredag aften. Det er videnskabeligt bevist at når du virkelig har lyst til slik, chips eller noget andet lækkert og usundt, så går der 10 minutter inden du har glemt det. Så når du får denne lyst, så gør noget du tænker ca. tager 10 minutter. Det kan eksempelvis være at støvsuge et enkelt rum, vaske tallerkener af eller lignende.

Øg din forbrænding

Vi snakker stadig ikke træning. Du kan øge din forbrænding ved at spise stærk mad. Jo højere din forbrænding er, jo flere kalorier forbrænder din krop af sig selv i timen. Du kan også øge forbrændingen ved at sluge peberkorn 1-3 gange om dagen. Du skal ikke decideret spise dem, bare sluge dem. Så smager du dem nemlig ikke og så er det rigtig billigt.

Tyggegummi

Hvis nu at du stadig er sliksulten efter du har støvsuget eller lagt neglelak, så tag et stykke tyggegummi. Det snyder dig i en mild grad og gør derved at du glemmer chokoladen hurtigt.

En mindre tallerken

Du bliver mere mæt, af at spise af en lille tallerken. Videnskaben har her bevidst at hvis du spiser den samme mængde mad, af en frokosttallerken som en spisetallerken, så bliver du mere mæt af frokosttallerkenen. Dette skyldes at du i princippet ser en fuld tallerken og en tom tallerken. Spis fremover af frokosttallerkenen.

Nu har du nogle små tips til nemt at komme i gang med din slankekur, men husk nu at du ikke er den eneste. Læs mere omkring slankekurer på slankekur.dk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *